21 Haziran 2014 Cumartesi

LASTİK ve JANT

Bilindiği üzere Max orjinal olarak üzerinde kros lastikleri takılı olarak geliyor. Eskiyince 2,75X21 ön, 4,60X18 arka hesaplı kros lastik  bulmak görece kolay.

Asıl mesele ekonomisi ve yakışıklılığı nedeni ile ben ve benim gibi bu motoru sadece caddede veya süper moto olarak kullanmak isteyenlerin lastik konusunda ne yapacağı!

Üzerinde orjinal olarak gelen kros lastikleri inat edilirse caddede çok dikkat etmek kaydı ile kullanılabiliyor. Fakat motoru virajlarda yatırıp kaldırmak ve fren büyük risk ve orjinal kros lastikleri bir miktar vibrasyona da neden oluyor. 

Motorda yükseklik kaybı olmasın diye jantları değiştirmeden radyal lastik arayışına başladığımda SAVA'nın MC24 serisinden başka bulamadım. Özellikle bizim ön janta uygun radyal lastik yok.

Bu resimde SAVA'nın bizim motora uygun 3 çeşit lastiği de var ama fiyatları pahalı. 



Fiyatı fazla olmasına rağmen ön ve arka tekerleklerin aynı olması takıntımdan dolayı MC24 serisinin 90X90X21 ön, 120X80X18 arka iki lastiğine toplam 340 TL ödeyerek alıp taktım. Çok memnunum.  

Tabi bu arada gözden kaçırılmaması gereken bir seçenek daha var. İstenirse ön jant küçültülüp çok daha ucuza motoru Süper Moto yaparak kullanmak ta mümkün. Hem bu sayede motorun yüksekliğinden şikayet eden arkadaşlar otomatik olarak motoru 3,5 cm aşağıya düşürebilirler. 



Örneğin; sadece ön jantı 18 yaparak toplam 142 TL tekerlek maliyeti ile motorunuzu hem Süper Moto yapabilirsiniz hem de yüksekliğini 3,5 santim düşürebilirsiniz. Bence ön jant için yapacağınız masrafa değecektir. 

Herkese saygılar. 
AttilaXtreme

8 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ben de yeni aldım motorumu çok memnunum şimdilik.
    Ön jantı 18 yapmak istiyorum nette aradım ama sağlıklı bir sonuç alamadım,nereden alacağımı söylerseniz çok memnun olurum.
    Kazasız,belasız iyi sürüşler.

    YanıtlaSil
  3. Selamlar, öncelikle bu güzel paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Ben de aynı durumdan muzdaribim. Ön jantı 18 inc yapmak istiyorum. Dikkat etmem gereken bir nokta var mıdır? Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  4. umarım birileri okur. bayaa zaman olmus bende 1 haftadır lastik arıyorum ama daha cok asvalt kullanımı için. ve pirelli scorpion 90X90X21 ön, 120X80X18 arkaya karar kılmıştım. almadan satıcıya orjinal lastik ölçülerimi yazdım satıcının cevabı : Lastik ölçülerine birebir uygun demek yanlış olacaktır keza orjinal lastiklerinizi bahsi geçen lastiklerle kıyaslamak gerekirse; ön lastiğiniz 39.2 mm dar ve 4.29 mm alçak, arka lastiğiniz ise 18.4 mm dar ve 35.1 mm alçak. Sonuç olarak çıkabilecek muhtemel problemler şunlar; ön jantınız dar gelebilir, ön teker çapınız artacağından göstergeniz sizi aslında olduğunuz hızdan daha yavaş gösterecektir, arka tekeriniz yanlara doğru yaklaşık 1cm genişleyeceğinden zincir koruma maşa gibi yan unsurlara temas edebilir ve son olarak arka lastik çapınızın artması sonucu yaşayacağınız çekiş kaybı sizi mutsuz edebilir efendim. demiş yukarda aynı öçlüleri takıp memnunum yazan arkadasım bir sorun yasadımı aceba ??

    YanıtlaSil
  5. Selemınaleykum 3.00-18 lastik xtreme uyarmı

    YanıtlaSil
  6. X-treme 150 supermoto yapmak için hangi jant ve lastiği önerirsiniz isim yada link teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Extreme 250 var super moto yapmak için gereken jantları ve lastikleri nerden bulurum mail atarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  8. Selamlar İstanbul'da jant teli dizdirebileceğim bi yer varmı yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil