---CENKİTO---
motor gücü arttırıldıktan sonra geriye bu gücü lastiğe aktarmak kalıyor
güç arttırımından sonra mevcut sanzıman ve ön arka dişli oranları cok cabuk tükenecek ve
cok kısa sürede vitesleri bitirecek üst vitese geciş saglanacaktır.
bu olayıda ön arka dişli oranını değişerek (ön dişli büyütülüp arka dişli küçülterek)
gücün daha saglıklı ve düzenli olarak arka lastiğe aktarımını saglayacaktır.
yada motosikletlerde
1. aktarma oranı denilen krank debriyaj tası dişli oranı değiştirilebilir
piyasada performans debriyaj tası diyede anılan bu oran orjınalde
18-75 iken performans tas da 21-70 olacaktır.
düz yol kullanımlarında bu oran sorun cıkartmamakla birlikte
arazide mevcut 200 cc lik güç bazen yetersiz kalabilmektedir.
debriyaj tası degişimindeki oran direk arka dişliyi 50 diş den 40 a düşürmekle eşdeger bir oran saglar...
arkadaslar
bu işi benim gibi kendisi halletmeye calısacaklar için ek
olarak krank balansör sentesi ve krank egzantirik sentesini de
anlatayım.
balansör ağırlığının tam olarak işini yapabilmesi için krankla
balansör dişlisi üzerindeki işaretlerin birbirine denk getirmeniz lazım. orjınal 150 balansöründe işaretler denk gelmezse motor asırı titresimli calısır. fakat 200 luk balansör ağırlığı denk gelmezse krank kitlenir, biryerleri dagıtabilir.
aynı sekil aynı işaretler krank egzantirik dişlisi ile subabları acan egzantirik badem dişlisin üzerinde de mevcuttur. onada asırı dikkat edilmelidir. onun ayarında ki bozukluk sonucu ya motor calısmaz yada subablar pistona çarpıp yine motor kitletir
beyaz işaretli nokta ile 0 işareti aynı balansör dişlilerindeki gibi birbirine denk gelmelidir.
sanzıman dişlilerinin sırası ve aralarındaki pulların konumlarıda cok önemlidir. aynı sıra ile toplanırsa sorun olmaz.
bu işe kendisi girişeceklere ve genel kullanıcılara ek bilgi olarak da :
blokdaki vida yerleri sök tak esnasında yada asırı sıkma durumunda cabuk yalama olabiliyor.
vida yerlerine de ayrı özen gösterilmesi gerekmektedir.
ilave olarak görsel bilgi ekleyelim.
honda titan'ın cg motoru balansör ve yag pompası
haricinde mondial max ile %90 aynıdır.
saglıcakla kalın . . .
Beklenen yazıya başlayalım,
(Bakalım beklendiğine değecek mi :D )
Motorda gücü sağlayan başlıca etken silindir içindeki oluşan
patlamadır.
Bu patlamanın büyüklüğü gücün şiddetini, büyüklüğünü arttırır.
Normal karbüratörlü
motorlarda patlamanın gücünü baslıca sililindir içine alınan
Hava yakıt karışımının patlaması sağlar.
Atmosferik motorlarda bu karışım silindir hacmiyle doğru
orantılıdır.
Hacim ne kadar artarsa patlama şiddeti ve güç de o kadar
artar.
Hacmi arttırmanın 2 yolu vardır, silindirin içindeki yanma
odasını su bardağına benzetirsek
1.
Yol onu genişletmek
2.
Yol onu hem genişletip hem de uzatmak olacaktır
1.
Bu hacmi arttırmanın en kolay yolu silindir
piston değişimidir.
Max da orijinal de olan 62mm çaplı piston silindir yerine
piyasada hazır halde satılan
65.5 mm çaplı kit takılabilir. Bu da 149 cc den 166 cc ye
bir artış sağlar.
Piyasada max a uygun kısa 67 mm silindir piston
bulunmamaktadır.
Motorumuzda silindir gömlek deliği 70 mm olduğundan en geniş
65.5mm piston ya da 67 mm piston takılabilmektedir, çünkü o deliğe sadece
piston girmemekte pistonun içinde hareket ettiği silindir gömleği girmektedir.
2.Asıl güç
artısını sağlayan modifiye olayı ise hem krank değişimi hem de silindir
genişletmek + ve yeni kranka uygun uzatmak
Max ın orjınal krankının silindir içinde asagı yukarı
hareket mesafesi yani strok u 49.5mm dir
Bu mesafe 200 cc lerde 62.2 mm 250 cc ler de de genelde 65
mm civarındadır
Max ın motorunda titreşim azaltan balansör sistemi
oldugundan motor balansörlü kranka göre
dizayn edilmiştir, piyasada da en cok 200 cc lik 62.2 mm
strok lu balansörlü krank mevcuttur
resimde 150 cc ve 200 cc balansörlü krankları görülüyor
soldaki orjınal 150cc
sağdaki 200 cc olan
Silindirde ki farklar da resimde görüldüğü gibi:
Gene soldaki orjınal
150 cc
Sagdaki orjınale
göre daha uzun olan 200 cc olan
Parca temini işin kolay kısmı.
Asıl önemli olan krank değişimde karsılasılan güçlükler.
Asıl önemli olan krank değişimde karsılasılan güçlükler.
Baslıca sorun 200 cc krank rulmanlarının işin ehli bir
hidrolik presli krankcı da değiştirilmesi.
200 cc krankların krank rulmanı daha buyuk oldugundan max ın karteldeki rulman yuvasına sıgmıyor.
Bunun için kırmızı işaretli krank rulmanlarının max ın
krankındaki orjınal rulmanlarla değiştirilmesi gerekir.
Ama sol taraftaki rulmanın değişimi için öncelikle subabların
açılma-kapanma zamanını ayarlayan
egzantirik dişlisininde yerinden cıkartılması ve aynı
hassasiyetle geri yerine takılması gereklidir.
Veya Max ın kartelindeki rulman yuvalarının tornacı da yeni
krankın rulmanına uygun olacak sekilde
genişletilmesi gereklidir.
Ben rulman değişimini tercih ettim, karteli tornada
actıranlarda oldu, secim sizin.
Bu modifiyeler eskiye nazaran baya bir güç artısı
saglayacaktır.
Modifiyenin devamında daha geniş subablara sahip 200 cc lik
silindir üst kapak değişimi vardır.
Bu değişimde biraz daha güçte artıs ve motorun calısmasında
rahatlık saglayacaktır.
Orjınal karburatör de yeterli gelmektedir. Ama onu da 200 lükle değiştirebilirsiniz.
O da az daha güç artısı ve orjınale göre biraz daha fazla
yakıt tuketimi getirir.
Bunların dısında egzantirik dişli bademi değişimi
yapılabilir.
Buda subabların acılma hızını ve miktarını degiştirip
motorun daha rahat devir almasını saglar.
Duruma göre titreşimi de biraz arttırabilir ki zaten hacim
artısından kaynaklı güçlü patlama
sonucunda titreşim eskiye göre artacaktır.
Egzantirik değişimi motor
ömrünü de az da olsa kısaltır.
Parça listesi :
Etap 1 için sadece 65.5 mm silindirt piston
Etap 2 için
*** 200 luk silindir piston
(63.5mm à
199 cc , 65.5 mm -> 210 cc ve 67 mm ->220 cc secenekleri
mevcuttur)
***200 luk balansörlü krank
***200 luk kranka uygun subab itecekleri ve silindir
saplamaları
***200 luk silindir üst kapagı
motor gücü arttırıldıktan sonra geriye bu gücü lastiğe aktarmak kalıyor
güç arttırımından sonra mevcut sanzıman ve ön arka dişli oranları cok cabuk tükenecek ve
cok kısa sürede vitesleri bitirecek üst vitese geciş saglanacaktır.
bu olayıda ön arka dişli oranını değişerek (ön dişli büyütülüp arka dişli küçülterek)
gücün daha saglıklı ve düzenli olarak arka lastiğe aktarımını saglayacaktır.
yada motosikletlerde
1. aktarma oranı denilen krank debriyaj tası dişli oranı değiştirilebilir
piyasada performans debriyaj tası diyede anılan bu oran orjınalde
18-75 iken performans tas da 21-70 olacaktır.
düz yol kullanımlarında bu oran sorun cıkartmamakla birlikte
arazide mevcut 200 cc lik güç bazen yetersiz kalabilmektedir.
debriyaj tası degişimindeki oran direk arka dişliyi 50 diş den 40 a düşürmekle eşdeger bir oran saglar...
arkadaslar
bu işi benim gibi kendisi halletmeye calısacaklar için ek
olarak krank balansör sentesi ve krank egzantirik sentesini de
anlatayım.
balansör ağırlığının tam olarak işini yapabilmesi için krankla
balansör dişlisi üzerindeki işaretlerin birbirine denk getirmeniz lazım. orjınal 150 balansöründe işaretler denk gelmezse motor asırı titresimli calısır. fakat 200 luk balansör ağırlığı denk gelmezse krank kitlenir, biryerleri dagıtabilir.
aynı sekil aynı işaretler krank egzantirik dişlisi ile subabları acan egzantirik badem dişlisin üzerinde de mevcuttur. onada asırı dikkat edilmelidir. onun ayarında ki bozukluk sonucu ya motor calısmaz yada subablar pistona çarpıp yine motor kitletir
beyaz işaretli nokta ile 0 işareti aynı balansör dişlilerindeki gibi birbirine denk gelmelidir.
sanzıman dişlilerinin sırası ve aralarındaki pulların konumlarıda cok önemlidir. aynı sıra ile toplanırsa sorun olmaz.
bu işe kendisi girişeceklere ve genel kullanıcılara ek bilgi olarak da :
blokdaki vida yerleri sök tak esnasında yada asırı sıkma durumunda cabuk yalama olabiliyor.
vida yerlerine de ayrı özen gösterilmesi gerekmektedir.
ilave olarak görsel bilgi ekleyelim.
honda titan'ın cg motoru balansör ve yag pompası
haricinde mondial max ile %90 aynıdır.
saglıcakla kalın . . .
bende cg150 56.5 dan 65.5 çıkardım motor son devrine çıkamıyor ve çok fazla yakıyor son devrine çıkmama sebebi ne olabilir boşta güzel bağrıyor yüke gelince ise eski halinden daha yavaş kalıyor nedeni ne olabilir çözmü yoksa eski sete geri döncem
YanıtlaSilSebebi egsoz gardaşım. Egsozunu değiştir ohh egsozlar var ondan al.
Silkalbratorun meme ayarı bozuk
SilBide disli ayari ni yaptir
SilUsta sen nerdesein motoru modifeye edebiliyormusun benim tel 0555 845 14 14
YanıtlaSileksentrik cevirtmeek hakkında ne diyosunuz
YanıtlaSilmrb max ı şimdi en fazla kaç cc ye çıkarabiliriz ve son hız da bir değişiklik olur mu? son hız yetmiyor sadece, birde max da ki mondial sticker ını çıkartsak nasıl olur?
YanıtlaSilKardeşim kaç cc çıkacağı blli olmaz bazı motorlar tutmuyor etki fazla görülmüyor tam tersi bile olabiliyor performans düşüyor
SilBeyler 65.5 silindir kaçlık oluyo
YanıtlaSilBeyler 65.5 silindir kaçlık oluyo
YanıtlaSil166 cc olur
Sil150cc lik krankla
Merhaba
SilBende xtreme kullanicisiyi.
Sizin yapmış oldugunuz modifiye işlemleri değdi mi hiz performans açısından?
Tesekkurler
Bende Cg 200 cc var butun parcalar 200 cc şanziman falan hepsi 200cc ama merak ettim benim makina klapej cekermi full set
YanıtlaSilyapan ustaya baglı, cekedebilir, saglıklı olarak calısadabilir
SilSenteya gerek yok ekzantrigi takınca senteye gelir zaten
YanıtlaSilSenteya gerek yok ekzantrigi takınca senteye gelir zaten
YanıtlaSilcc yukseltilir kaç cc istiyosanı 325 cc ye kadar 05379324437
YanıtlaSil250 cc kaça yapan
SilArkadaslar silindir piston 65.5mm taktım motora ma silindir in arkasında 149 mm 3 yazıyor orjinal olan da da aynısı yazıyor beni aydinlata bilir misiniz bu konuda ?
YanıtlaSilkardaş ona bakma kumpasla ölç
Silkardaş ona bakma kumpasla ölç
SilVe dişli felan değiştirmedim nasıl yaparız nasıl olur bu surat için ve karbirator ne takmam lazım ?
YanıtlaSil200 cc püskürtmeli shengwey tak yakıtın bile düşecek motorunda açar olacak dene gör ha bide plastik manifold yani boğaz al demir alma
SilDişli ayar i derken dişli mi değişecek
YanıtlaSilAli Demir 0545 956 21 26 ara yardımcı olayım
YanıtlaSilAli Demir 0545 956 21 26 ara yardımcı olayım
YanıtlaSilMSR 62cc Silindir,200lük krank,MSR 150 üst kapak,6lı top debriyaj,200 cc karbüratör Püskürtmeli shengwey,Taiwan OHH Egzoz,125 Cg ler 62yle uyumludur karteli sadece krank rulmanlar değişecek tornada 65,5 yaparsanız 2 ayda bir sipop klepej yapar en kral ustada olsun yapar 62 üstündeki silindirler aşırı ısınmadan kitliyor hacim artarsa ısınmada artar ben istediğim yere götürmüyorsa yolda bırakıyorsa isterse 1000cc olsa gine binmem bir motor ne kadar sökülürse usta o kadar bıkar çapaklarla birlikte takar ha bide üst kapağı tornada frezletin genişlesin hava girişi güç artışı hissedilebilir derecede ha bide diceksiniz onun yerine 200cc üst kapak takarım takarssınız ama üst kapakla silindir içindeki basınçta düşer oyukları geniştir pistona gelen tarafı benden bu kadar eğer motorunuz fabrika çıkışı 150ccyse krank la bu işi bitirebilirsiniz
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilmondial 100 uag motora orj kuba 180 motorunu takabilir miyiz uyumlu olur mu
YanıtlaSilMerhaba arkadaslar. Ben kuba filinta 200 (150cc) sahibiyim. Motorumu cok seviyorum. Cg yaşam tarzi benim icin. Kendim bankaciyim, motorumu 200cc yapmak istiyorum ama bu konuda bilgisi olan arkadaslara bir kac birsey danismak istiyorum. Şanzıman ve krank degistirmeden ve rektefe yapmadan 200 luk set yani ust kapak, silindir. Gibi seyler alarak yaptigim modifiyenin motoruma faydasi olurmu? Silindirin 63.5 mi yoksa 65 mi takacagimi felan hic.bilgim yok. Bilgisi olan üstadlar cevaplarsa sevinirim. Serkan 0546 4224216
YanıtlaSil63.5 'a kadar krank taşır 200 cc için yuvaya uyacak bir krankla değiştirmelisiniz şanzıman zaten değişmez en çok 6.vites gelir .
YanıtlaSilS.a Kuba 150-25 chopper kullanıyorum . Bir ustaya mesaj attım. 65.5 silindir takımıyla 166 ccye çıkar dedi. O yazı üzerine bu sayfaya ulaştım. Fikir verirseniz sevinirim. Bolu dan saygı ve selamlar. 05355121716
YanıtlaSilDedikleri gibi 65.5mm genişleyince 16cc hacim artışı olur
SilDedikleri gibi 65.5mm genişleyince 16cc hacim artışı olur
SilS.a benim motorumda 150 lik 65.5 silindir 200 karburator yapili ohh egsoz var krank orjinal motor yer ucagı oldu resmen bu arada dislilerim on 17 arka 34 ama arkayi biraz daha dusurecem 31 yapacam vites araligi biraz daha uzasin diye yani anliyacaginiz tam bir canavar oldu.
YanıtlaSil166cc yapmak için için herhangibir 65.5 piston iş görür mü.yoksa stronk falan onlarında aynı mı olması gerekiyor
YanıtlaSilOrjinal pistonla orantılı olmalı strok olayını uzun vadede tavsiye etmem
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilArkadaşlar arka fren sistemi komple takım lazım yardımcı olabilecek var mı
YanıtlaSilBazı arkadaslar 62mm üzerinde ölçülü pistonlar saglikli calismaz demişler fakat benim motorda sıfır sıkıntılı olarak 5.5 sene kullandım
YanıtlaSilDemekki o motorları yapan yapamamis
Yeni projem yakında
72.5mm pistonlu balansorlu 250 blok
Piyasada cg325 cc diye tabir edilen tarzda.
Sağlıcakla kalın
mondial x treme 200 balansörü nerden bulabiliriz
YanıtlaSilMondial 200 x treme maxx piston pimi kaç mm?
YanıtlaSilTan istediğin yazı eyw saol
YanıtlaSilBenim motoru
YanıtlaSil200 set yaptırmam nekadar tutar
S.a arkadaşlar Mondial xtreme Max 150 CC motorumu 250 CC ye çevirmek istiyorum normal 150 liklere göre daha az hız durumu şuan belli bir yerden sonra gaz yemiyor olumlu veya olumsuz neler ile karılaşırım bilgi sahibi arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var motorumun genel bir bakım anlamında zaten ön arka dişliyi zinciri değiştireceğim ekstra almam gereken parçalar ve kaç mm piston Vs krank şimdiden teşekkür ederim
YanıtlaSilS.a arkadaşlar Mondial xtreme Max 150 CC motorumu 250 CC ye çevirmek istiyorum normal 150 liklere göre daha az hız durumu şuan belli bir yerden sonra gaz yemiyor olumlu veya olumsuz neler ile karılaşırım bilgi sahibi arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var motorumun genel bir bakım anlamında zaten ön arka dişliyi zinciri değiştireceğim ekstra almam gereken parçalar ve kaç mm piston Vs krank şimdiden teşekkür ederim
YanıtlaSilÖncelikle herkese meraba arkadaşlar size biraz bilgi vereyim motor gücü nasıl artar silindir oynamadan diye sorar sanız tek şey karbüratör arka dişli küçük ön büyük motor gücüne göre ayarlanır + arka jant 24 no olacak ön 17 no bu da baya bi hız artışı gösterir daha da istiyorsanız motoru soyun anlayanlar anladı .eğer silindiri oynayarak nasıl hızlanır diyosanız öncelikle 65.5 silindir pistonlar vardır buna çoğu kişi 200 lük der ama yanlış bilgi o silindir boyuna göre değişir 69 boy olanlar 150 cc lik tir daha doğrusu buna kısa 200 lük denir daha üstü olanlar 76vs82 ... bunlar 200 dür yani küçücük şey çok şey değiştirir -67 mm 82 boy 250 cm dir bunları değiştirdiğinizde mecburen krank değişecek önerim msr 39 dolu balta krank dır + el yapımı dereceli eksantrik bilen biri yaparsa iyi olur diğer gibi motor kitler + motor saplamaları değişir marka olarak ta ZONGSHEN + MSR + MTS KULLANMANIZI ÖNERİRİM karbüratörü de shengvey pz 30 ya da 34 motora göre boş bilgi değildir tecrübeli olarak yazdım 2 yıllık tamirci çırağı artı olarak oğluyuz herkese kolay gelsin
YanıtlaSils.a. kardeş 150max a 200 lüğün karbüratörünü takarsak ne kadar fark eder?
YanıtlaSilsesimi duyan lütfen cevap versin bende 200 cc bir atv var ve kalkışta felan biraz hantal şaftlı bir atv kübanın lh 200 bunun pistonu kaç mm dir bilmiyorum ama heralde 60 lı bişey bende şuna karar vardim 250 cc benimkide ekzantrik zincirli bu arada 250 cc cbr nin alt silindirini alıp takmayı düşünüyorum acaba gücünde hzında bi farklılık olurmu yapimmi yapmimmi çok kararsızım piyasada başka 250 cc ekzantrik zincirli bulamadım sadece cb250 ninkini bulabildim bilgisi olan yazarsa çok sevinirim bekliyorum
YanıtlaSilArkadaşlar merhaba, 150cc xtreme max 200 cc çevirmek için 200lük piston silindir ve conta takımını aldım. 200 lük karbüratör, ve 200 lük üst komple sibop kapağınıda aldım. Çalıştığım işyerinde kademedeki motor ustamız değiştirdi. motor şuanda rodajda 100 km yakın oldu, bir iki performansını denemek istedim torku zayıf ve 70i geçmedi. eskisine göre performansı düşük (eskisi 40 000 km olmuştu) motor 10 dakika çalışsa 300 km yol yapmış gibi ısınıyor. arada bir stop ediyor .Stop ederken değişik bir ses çıkarıyor sanırım siboplarla alakalı bir sorun var.sanırım biryerden yağda kaçırıyor. motor boştayken bir ayarsızlık var çözemedik bir hızlanıyor bir düşüyor . 4 ve 5 . viteslerde gazı sonladığımda motor ileri geri titreme yapıyor .Gazı bıraktığımda motor sanki birazdaha gaz vermişim gibi hızlanıyor. eski silindir yeni silindirden 3 mm kısaymış. Acaba piston tam yukarı çıkmadığı içinmi yapıyor .Sorun bundanmı kaynaklanıyor yoksa başka birşeymi? Tornacıda yeni pistondaki fazlalığı aldırsam düzelirmi ?yoksa bizmi ayar tutturamadık bilen bir arkadaş yazarsa sevinirim. Cankito üstat umarım okur ve cevap verirsin. Teşekkürler.
YanıtlaSil